Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
9.10.2023, Milan Šurkala, aktualita
Obnovitelné zdroje elektrické energie kvůli svému nestálému výkonu vyžadují akumulaci energie. V nizozemském Utrechtu se o to postarají sdílené elektromobily od společnosti MyWheels ve spolupráci s We Drive Solar.
hl.hl (293) | 14.10.202321:14
Můžou si povídat co chtějí. Ale není nad to přijít k autu které bude mít poloprázdnou baterii.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 14.10.202321:41
A on je nějaký důvod k tomu, aby mělo poloprázdnou baterii? Ono i kdyby, je to nějaký problém? Týká se to sdílených aut v rámci města ­(neumím si představit nasazení, kde může mít V2G větší smysl než právě v tomhle­). Docela pochybuju o tom, že někdo bude používat sdílené auto po městě jednorázově na takovou vzdálenost, aby ji celou spotřeboval ­(a ani polovinu, kdyby to opravdu tu poloprázdnou baterku náhodou mělo­).
Odpovědět0  0
hl.hl (293) | 15.10.202312:17
Že Vy pochybujete, to na tom nic nezmění. Předpokládám že bude nemálo případů, kdy si chce někdo pronajmout sdílené auto právě proto, aby jel někam dál. Půjčovat si auto na jízdy po městě nedává smysl, když tam máme veřejnou hromadnou dopravu, že? Takže selským rozumem to bude 50:50.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 15.10.202313:11
"Půjčovat si auto na jízdy po městě nedává smysl, když tam máme veřejnou hromadnou dopravu, že?­"

Jenže sdílená auta jsou obvykle právě v těch městech a blízkém okolí pro trasy v desítkách km.

1, Ano, můžete si ho objednat i na dny a ujet s tím i stovky, ale tak pak snad není vůbec žádný technický problém, aby Vám aplikace nabídla auto, které je více nabité ­(nebo Vám ho předem zarezervovala a nabila místo vybila­). Ostatně asi se nerozhodujete v daný okamžik, že najednou potřebujete jet 300 km daleko. A i pokud ano, než od objednání auta k němu dojdete, tak se může nabíjet. Ano, může se stát, že najednou zjistíte, že musíte být 300 km daleko, jako čistou náhodou stojíte právě vedle toho sdíleného auta, a jako čistou náhodou je zrovna z poloviny vybité,... ale jak často se něco takového stane?
2, Je docela nesmysl pro tento buffer vyhrazovat 50% kapacity baterie, to byste tu baterii cyklováním odrovnal docela rychle. Na to se vyhrazuje 10, nanejvýš velmi nízké desítky procent, ne 50. Už i to, že v podmínkách se to auto při nabití na méně než 80 % musí připojit na nabíječku, o něčem vypovídá.
3, Pokud chcete auto na delší dobu a více kilometrů, tak na tu jsou tu specializované služby. Jmenujou se autopůjčovny.
3b, Když jsem teď potřeboval velké auto na cestu do Maďarska, tak jsem zavolal do autopůjčovny a půjčil si auto tam. Kdybych nárazově potřeboval přejet v rámci města a okolí, kde se to nedá např. jednoduše řešit pomocí MHD, tak je jednoduchým řešením právě sdílené auto. Ale proč bych si do Maďarska ­(nebo třeba přes půl republiky­) půjčoval sdílené auto? K tomu ta služba přece není určena, ostatně je to vidět už i na tom, že autopůjčovny ­(nepočítáme­-li nárazové půjčování dodávek­) se platí na dny, tohle na hodiny.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.